Aktivnu ulogu u prevenciji i poticanju na zdrave životne izbore ove su godine preuzeli predstavnici Vijeća učenika u svojim razrednim odjelima. Učenici su samostalno odradili radionicu s vršnjacima Glasam ZA zdrave životne izbore.
U Osnovnoj školi Poreč Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježen je tradicionalnim projektom i aktivnostima “Naš izbor je zdrav život“ koji se odvija u suradnji škole i Zdravog grada Poreč.
Ove godine poseban naglasak bio je na projektnoj aktivnosti Glasam ZA zdrave životne izbore namijenjenoj svim učenicima škole. Cilj aktivnosti bio je poticanje aktivne uključenosti učenika u promišljanje o zdravim životnim navikama, opasnostima uporabe sredstava ovisnosti i loših izbora koji dovode do razvoja ovisničkih i drugih rizičnih ponašanja.
Radionicu za učenike 1. – 4. razreda provele su njihove razredne učiteljice. Za učenike 5. – 8. razreda radionicu su održali učenici, predstavnici razrednog odjela u Vijeću učenika.
Osnaživanje i podučavanje učenika za samostalno provođenje radionice provele su pedagoginja i psihologinja škole na Vijeću učenika. Učenici su iskustveno prošli kroz proces provedbe radionice, te su dobili upute i pripremu za provedbu radionice sa svojim razrednim odjelom. Radionicu su učenici održali tijekom sata razrednika uz podršku razrednika i vršnjaka.
Tijekom radionice učenici su suradnim učenjem opisivali zdrave životne izbore, razgovarali o zdravim životnim navikama te navodili rizike i opasnosti po zdravlje koje mogu dovesti do ovisničkih i drugih rizičnih ponašanja. Na kraju radionice stvarali su poruke vršnjacima ili odraslima zbog kojih je važno glasati ZA zdrave životne izbore.
Neke od razrednih poruka su:
- Čuvajte svoje zdravlje jer sve što radite, radite sebi. (8.b)
- Živite zdravo i ne dozvolite da vas tuđe loše navike pokolebaju. (8.c)
- Živi stvarnost, pusti virtualnost. (7.d)
- Zdravlje je najvrednije, potrebno ga je čuvati. (7.c)
- Biraj što želiš, ali biraj pametno i razumno i razmišljaj o posljedicama. (6.a)
- Cijeni sebe i druge. (4.c)
- Nemojte da vas loše odluke uvuku u probleme. (4.b)
- Razmišljajte o svojim postupcima. Ne radi drugima ono što ti ne želiš da ti se vrati. (2.b)
- Budite odgovorni. (2.a)
Po završetku radionice učenici koji su je održali i na taj način pruzeli ulogu učitelja, bili su puni pozitivnih utisaka, izdvajamo sljedeća:
- Prijatelji iz razreda su me slušali i bili su aktivni. (Antea, 6.a)
- Bilo mi je jako zabavno i poučno educirati moje kolege. (Leni, 8.c)
- Radionica je lijepo osmišljena i sve je dobro prošlo u razredu. Osjećala sam se uzbuđeno i jako sretno jer se svima svidjela radionica. (Gresa, 7.b)
- Trebalo je vremena dok se cijeli razred nije uključio u rad. Bio sam znatiželjan kakve ću odgovore dobiti od učenika te mi je bilo zanimljivo promatrati suradnju učenika u skupnom radu. (Ruben, 7.c)
Pozitivno iskustvo kad učenik postane edukator svojim vršnjacima o zdravim životnim izborima, višestruko je korisno, kako za učenike tako i za školu.